Sunday, January 3, 2016

មេរៀន​ជោគជ័យ​ពី​ ឌែល (DELL)


អ្នក ​ប្រើ​ប្រាស់​កុំព្យូទ័រ​ភាគ​ច្រើន​ពិត​ជាបាន​ស្គាល់​ម៉ាក​កុំព្យូទ័រ DELL ។ តែ​មាន​មួយ​ចំនួន​ពិត​ជា​មិន​បាន​ដឹង​ទេ​ថា​នរណា​ជា​ស្ថាបនិក​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​ មួយ​នេះ​។ លោក​ មៃឃឹល​ ឌែល​ (Michael Dell) កើត​នៅ​ឆ្នាំ​ ១៩៦៥ នៅ​រដ្ឋ​តិច​សាស សហរដ្ឋ​អាមេរិក​ បាន​ផ្តើម​បង្កើត​ក្រុមហ៊ុន​ឌែល​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ១៩៨៤ ដោយ​មាន​មហិច្ឆតា​ធំធេង​ គឺ​ប្រកួត​ប្រជែង​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន​យក្ស IBM។ កាល​ពី​នៅ​វ័យ​កុមារ ឌែល​ជា​មនុស្ស​ចូល​ចិត្ត​កុំព្យូទ័រ​បំផុត។ ឌែល​តែង​តែ​លួច​គេច​សាលា​ដើម្បី​ចូល​រួម​ស្តាប់ស​ន្និសីទ​កុំព្យូទ័រ​ថ្នាក់ ​ជាតិ​។ ឌែល​​បាន​សុំ​ឲ្យ​ឪពុក​ខ្លួន​ទិញ​កុំព្យូទ័រ​ឲ្យ​ខ្លួន​ជា​អំណោយ​ថ្ងៃ​ខួប​ កំណើត​ ១៥ ឆ្នាំ​។ ឌែល​បាន​សំលឹង​មើល​ឃើញ​ប្រាក់​ចំណេញ​ដ៏​ច្រើន​ពី​ការ​លក់​កុំព្យូទ័រ​។ ឌែល​តែង​តែ​ពិចារណា​ថា​អ្នក​លក់​កុំព្យទ័រ​អាច​រក​ប្រាក់​ចំណេញ​បាន​យ៉ាង​ ច្រើន​ពី​ការ​លក់​កុំ​ព្យូទ័រ​ ទោះ​បី​ពួកគេ​ដឹង​តិច​តួច​អំពី​បច្ចេកវិទ្យា​កុំព្យូទ័រ​ក៏​ដោយ។​ ចំណែក​ឯ​តម្រូវ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​កុំព្យូទ័រ​វិញ​មាន​ទំហំ​ធំ​ក្រៃ​លែង ហើយ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​កុំព្យូទ័រ​ភាគ​ច្រើន​ទិញ​កុំព្យូទ័រ​ដោយ​មិន​ត​ថ្លៃ​ ស្មុគ្រ​ស្មាញ​ច្រើន​។

ជា​និស្សិត​ឆ្នាំ​ទី​មួយ​នៃ​សាកល​វិទ្យាល័យ​តិចសាស​សហរដ្ឋ​អាមេរិក​ ឌែល​តែង​ចំណាយ​ពេល​​ក្រៅ​ម៉ោង​សិក្សា​ទៅផ្តល់​សេវា​កម្ម​លើក​កំពស់​បច្ចេក​ វិទ្យា​កុំព្យូទ័រ​ឲ្យ​អ្នក​រក​ស៊ី។ ដោយសារ​បញ្ហា​នេះ​ធ្វើ​ឲ្យ​ការសិក្សា​របស់​ឌែល​មិនសូវ​ទទួល​លទ្ធផល​ល្អ។ ឪពុក​របស់​ឌែល​ខឹង​នឹង​ឌែល​ជា​ខ្លាំង​ ទើប​ចង់​រឹប​អូស​យក​កុំព្យូទ័រ​របស់​ឌែល​ទុក​ទាំង​អស់​ ដើម្បី​ឲ្យ​ឌែល​ផ្ចង់​អារម្មណ៍​តែ​លើ​ការ​សិក្សា។ ឪពុក​ឌែល​សួរ​ទៅ​ឌែល​ថា "ចូរ​កំណត់​អាទិភាព​ក្នុង​ជីវិត តើ​កូន​ចង់​បាន​អ្វី​ឲ្យ​ពិត​ប្រាកដ?" ​ ឌែល​ឆ្លើយ​ទៅ​កាន់​ឪពុក​វិញ​ថា "​ខ្ញុំ​ចង់​ប្រកួត​ប្រជែង​ជាមួយ​ IBM​"​ ។

ចាប់​តាំង​ពី​ផ្តើម​អាជីវកម្មកុំព្យូទ័រ​មក ឌែល​បង្ហាញ​ឲ្យ​ឃើញ​ពី​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​ប្លែក​គេ​។ យុទ្ធសាស្ត្រ​ដ៏​ល្បី​ល្បាញ​មួយ​របស់​ឌែល​ គឺ​ Direct from Dell ទិញ​ដោយ​ផ្ទាល់​ពី​ឌែល។ ឌែល​ជឿ​ថា​ គេ​អាច​លក់​ដូរ​កុំព្យូទ័រ​ដោយ​ផ្ទាល់​ពី​អ្នក​ផលិត​ទៅ​កាន់​អ្នក​ប្រើ​ ប្រាស់​ដោយ​មិនចាំបាច់​មាន​អន្តរការី​(ឈ្មួញ​កណ្តាល) ។ ដើម្បី​អនុវត្តន៍​នូវ​យុទ្ធសាស្ត្រ​នេះ​ឲ្យ​បាន​ជោគជ័យ​ ឌែល​បាន​ផ្តល់​នូវ​សេវាកម្ម​អតិថិជន​ក្រោយ​ពេល​លក់​​កុំព្យូទ័រ​រួច​។ ទោះ​បី​មាន​បញ្ហា​បច្ចេក​ទេស​អ្វី​ក៏​ដោយ​ បុគ្គលិក​របស់​ឌែល​នឹង​ទៅ​ដល់​ផ្ទះ​អតិថិជន​​ភ្លាម។ តាមរយៈ​ការ​កាត់​មិន​ឲ្យ​មាន​ឈ្មួញ​កណ្តាល​ ឌែល​អាច​សន្សំ​សំចៃ​ថ្លៃ​ដើម​បាន​យ៉ាង​ច្រើន​លើស​លប់។ ក្នុង​ឆ្នាំ ១៩៨៦​ ពោល​គឺ​បី​ឆ្នាំ​ក្រោយ​ពី​បង្កើត​ក្រុម​ហ៊ុន​ចំណូល​ពី​ការលក់​របស់​ឌែល​ កើន​ដល់​ ៦០ លាន​ដុល្លារ។​

មេរៀន​ជោគជ័យ​ពី​ឌែល​៖

គិត​ខុស​គេ​ ៖ មនុស្ស​ទូទៅប្រាប់​ឌែល​ថា​ការ​លក់​ដោយ​ផ្ទាល់​ពី​អ្នក​ផលិត​ទៅ​អ្នក​ប្រើ​ ប្រាស់​មិន​អាច​ធ្វើ​ទៅ​កើត​ទេ​ក្នុង​ទ្រង់​ទ្រាយធំ​។ តែ​ឌែល​និយាយ​ថា​ "​ជា​រឿង​សប្បាយ​ចិត្ត​​ដែល​ធ្វើ​កិច្ចការ​ដែល​អ្នក​ដទៃ​គិត​ថា ទៅ​មិន​រួច ឬ​មិន​ទំនង​" ។

កំណត់​គោល​ដៅ​ខ្ពស់ដែល​អាច​នឹង​សម្រេច​ទៅ​បាន ៖ នៅ​ចុង​ឆ្នាំ​ ១៩៨៦​ ក្រុមហ៊ុន​បាន​កំណត់​គោលដៅ​​លក់​ឲ្យ​បាន​ ១ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ត្រឹម​ឆ្នាំ​១៩៩២​ ​និង​ពង្រីក​ខ្លួន​ជា​អន្តរជាតិ​។ ដល់​ឆ្នាំ ១៩៩២ ក្រុម​ហ៊ុន​អាច​សម្រេច​ការ​លក់​ច្រើន​ទ្វេដង​លើស​ពី​គោល​ដៅ​កំណត់​។ ការ​កំណត់​គោល​ដៅ​ខ្ពស់​ ធ្វើ​ឲ្យ​​អ្នក​រិះ​រក​វិធី​សម្រេច​ឲ្យ​បាន​។​

ផ្តោត​ទៅ​លើ​លទ្ធភាព​ដែល​អាច​នឹង​ជោគ​ជ័យ​ ជា​ជាង​ផ្តោត​ទៅ​លើ​គូ​ប្រកួត​ប្រជែង​ ៖ កុំ​ធ្វើ​ដោយ​ខ្លាច​ កុំ​វាស់​វែង​ខ្លួន​ឯង​ដោយ​ធៀប​នឹង​អ្នក​ដទៃ​ ចូរ​វាស់​វែង​ខ្លួន​ឯង​ដោយ​ប្រើ​ស្តង់ដារ​នៃ​ភាព​ល្អ​ឥត​ខ្ចោះ។

No comments:

Post a Comment