នៅ
ក្នុងរឿងរាមកេរ្តិ៍ រឿងសាស្រ្តាល្បែងនានា
ក៏ដូចជានៅក្នុងប្រលោមលោកសម័យទំនើបបញ្ហាស្នេហាជាបញ្ហាមួយដ៏
សំខាន់មិនអាចប្រកែកបាន ។ នៅក្នុងរឿងរាមកេរ្តិ៍
ព្រះរាមនិងបរិវារធ្វើសង្រ្គាមជាមួយយក្សទសមុខព្រោះតែរឿងនាងសេដា
រីឯនៅក្នុងរឿងពុទ្ធិសែន ឬរឿងនាងពីរដណ្តប់
នាងកង្រីឈឺដល់ស្លាប់ក៏ព្រោះតែបាត់បុរសជាទីស្នេហា
រឿងផ្កាស្រពោន របស់លោកនូ ហាច ក៏ដូចគ្នាអ៊ីចឹងដែរ ។
នៅក្នុងរឿងបីសាចស្នេហា របស់លោកញ៉ុក ថែម នាងសារុន
កើតចិត្តសងសឹកចង់សម្លាប់នាងសារីជាបង ក៏ព្រោះតែចៅក្រមរ៉ប
ជ្រើសរើសនាងសារី ហើយនៅទីបំផុតក៏សម្លាប់ខ្លួនតែម្តង ។
ចំពោះរឿងទំទាវ ទោះបីនាងទាវបានបោះបង់ទុំចោល
ហើយទៅរៀបការជាមួយម៉ឹន ឃួន
វិញក្តីក៏សម្រេចសម្រួចទៅសុខចិត្តស្លាប់ទៅតាមទុំដដែលជាដដែល
បើនិយាយពីរឿងកាកីវិញ ដែលជារឿងកើតមានឡើងនៅក្នុងមជ្ឈដ្ឋានអភិជន
សេចក្តីស្នេហាមានលក្ខណៈប្រាដកនិយមបំផុតគឺប្រៀបបានទៅនឹងទស្សនៈ
រាមច្ចនៈមហាបណ្ឌិត ឬរបស់លោកនាគ ប្រទិព្វ អ្នកដែលបានចងក្រងរឿង
ស្រីហិតោបរទេស ដូច្នេះដែរ ។
តាម
ការពិតទៅរឿងស្នេហាដែលអ្នកនិពន្ធទាំងនោះបានលើកឡើងសុទ្ធតែមាន
លក្ខណៈខុសគ្នាទាំងអស់
ទោះជាយ៉ាងណាក្តីគេសង្កេតឃើញថាសេចក្តីស្នេហាដែលមានថាមពល
ដ៏ខ្លាំងក្លាច្រើនជាសេចក្តីស្នេហាដែលជួបនឹងឧបសគ្គ
ជួនកាលទៅជាឧបសគ្គសង្គម ឧបសគ្គគ្រួសារ ឧបសគ្គនយោបាយ
ប៉ុន្តែបញ្ហាស្នេហាត្រីកោណមិនសូវបានត្រូវអ្នកនិពន្ធខ្មែរលើកយក
មកលាតត្រដាងឲ្យបានពិស្តារប៉ុន្មានទេ ។
តើស្នេហាជាអ្វីទៅ បានជាបង្កើតរឿងច្រើនបែបនេះ?
នៅ
ក្នុងរឿងរាមកេរ្តិ៍
សេចក្តីស្នេហាកើតចេញពីសម្ផស្សដ៏អស្ចារ្យគ្មានអ្វីអាចប្រៀបផ្ទឹម
បានរបស់នាងសេដា
គឺជាកម្មវត្ថុនៃការប៉ងប្រាថ្នារបស់អ្នកមានរិទ្ធិអំណាច
គ្មានអ្នកមានរិទ្ធិអំណាចណាម្នាក់អាចបាត់បង់នាងបាននោះឡើយ
ព្រោះសម្ផស្សដ៏អស្ចារ្យគ្មានពីរនេះក៏ជានិមិត្តរូបនៃអំណាច
ដូច្នេះដែរ គឺអំណាចគ្រប់គ្រងទៅលើមនោសញ្ចេតនារបស់ស្ត្រីភេទ
ទន្ទឹមនឹងអំណាចអាណាចក្រទាំងមូល ។
សេចក្តីស្នេហារវាងទុំនិងទាវជាស្នេហាដែលកើតចេញពីការរំភើបទៅ
វិញទៅមក
គឺស្នេហាម្យ៉ាងដែលពុំអាចឋិតថេរបានឡើយកាលណារស់នៅផ្អួមជូរ
ជាមួយគ្នាយូរពេក ។ យ៉ាងណាមិញសេចក្តីស្នេហារបស់នាងកាកី
ទៅលើរូបស្ដេចព្រហ្មទន្ត បានរលត់ទៅវិញព្រោះតែការអផ្សុក
ប៉ុន្តែបានកើតមានម្តងទៀតនៅពេលដែលនាងកាកី
មានការរំភើបទៅលើសម្ផស្សនៃបុរសម្នាក់ទៀត
រីឯសេចក្តីស្នេហារបស់នាងកង្រីទៅលើពុទ្ធិសែនវិញគឺជាសេចក្តី
ស្នេហាដាច់ខាត គឺស្នេហាដ៏បរិសុទ្ធដែលគេនាំគ្នាចាត់ទុកថាជាសេចក្តីស្នេហាពិតប្រាកដ ប៉ុន្តែដែលគ្មានអ្នកណាអាចសម្រេចបាន ។
ចំពោះ
បញ្ហាដែលចោទឡើងនៅក្នុងរឿងស្នេហានេះ
គឺស្ថិតនៅត្រង់ថាតើគូស្នេហ៍អាចស្រឡាញ់អ្នកណាម្នាក់ទៀតបានទេ
នៅក្នុងករណីដែលគ្មានភ័ព្វសំណាងបានជួបគ្នា?
គេមិនអាចឆ្លើយនិងសំណួរនេះដោយច្បាស់បានទេ
ព្រោះអ្វីៗក៏អាស្រ័យនិងធាតុព្រមទាំងលោកទស្សនៈរបស់បុគ្គលម្នាក់
ៗដែរ
ប្រការដែលគួរឲ្យកត់សម្គាល់គឺបាតុភូតនៃស្នេហាតាមការពិតគឺជា
បាតុភូតនៃចិត្តសាស្រ្តតែប៉ុណ្ណោះ
ជាពិសេសគឺបញ្ហាសង្គមចិត្តសាស្រ្តតែម្តង
ការដែលគួរកត់សម្គាល់មួយទៀតគឺស្ថានភាពបរិយាកាសដែលបង្កើតសេចក្តី
ស្នេហានៅក្នុងរឿងសាស្រ្តាល្បែងជាច្រើន
តួអង្គបានជួបស្ថានការណ៍ជាច្រើន ហើយស្ថានការណ៍កំសត់នីមួយៗ
តែងតែនាំមកនូវសេចក្តីស្នេហាថ្មីៗទៀត ប៉ុន្តែដែលសម្រេចសម្រួចទៅ
គ្រប់គ្រង់ស្នេហាណាមួយក៏មិនបានដែរបើគេចង់បានទាំងអស់នោះ
ហើយនៅទីបំផុតច្រើនចេញទៅធ្វើជាតាបស់ឥសីតាំងសីលរម្ងាប់កាម
តណ្ហា ឬដោះស្រាយវិបត្តិនៅក្នុងគ្រួសារ ។
នៅ
សម័យយើងនេះគេសង្កេតឃើញជារឿយៗថា
សេចក្តីស្នេហាច្រើនតែកើតឡើងហើយរលត់ទៅវិញ ព្រោះបញ្ហាសេដ្ឋកិច្ច
បញ្ហាសង្គម បូករូមទស្សនៈអំពីជីវិតសម័យថ្មីដូចជាការអផ្សុក
ការស្វែងរកការរំភើបថ្មីៗជាដើម
ច្រើនតែជាកត្តាមួយដ៏សំខាន់ដែលពន្លត់ភ្លើងស្នេហាទៅវិញ
បើពុំនោះសោតទេគឺជាការស្វែងរកអនាគត់ ដូចនៅក្នុងរឿងសុផាត
របស់លោករឹម គិន ដូច្នេះដែរ ។ នៅត្រង់ចំណុចនេះគេអាចនិយាយបានថា
អ្នកខ្លះសុខចិត្តមានវិបដិសារីជាងការសោកស្តាយ ៕
No comments:
Post a Comment