Wednesday, November 11, 2015

ឧបករណ៍​តន្ត្រី​ខ្មែរ​ម្យ៉ាង​ ដែល​មាន​ឈ្មោះថា​«​មិ​ម​» ​កំពុងតែ​ឈាន​ទៅ​រក​ការបាត់បង់























ភ្នំពេញ​ ៖ បច្ចុប្បន្ន​ឧបករណ៍​តន្ត្រី​ខ្មែរ​ម្យ៉ាង​ ដែល​មាន​ឈ្មោះថា​«​មិ​ម​»​ កំពុងតែ ​ឈាន​ទៅ​រក​ការ​បាត់បង់​ ដែល​នេះ​បណ្ដាល​មកពី​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​មិន​យកចិត្តទុកដាក់​អភិរក្ស​ និង​ថែរក្សា​ឲ្យ​បាន​គង់វង្ស ស្រប​ពេល​ដែល​លំហូរ​ប្រភេទ​ឧបករណ៍​តន្ត្រី​ពួក​បស្ចិមប្រទេស​ កំពុង​វាយលុក​នៅ​កម្ពុជា​នោះ។
«​មិ​ម​»​ គឺជា ​ឧបករណ៍​តន្ត្រី​ខ្មែរ​ដែល​មាន​តាំងពី​សម័យ​អង្គរ ​រួម​ទាំង​ឧបករណ៍​ភ្លេងខ្មែរ​មួយ​ចំនួន​ទៀត​ បាន​ចាប់​កំណើត​ពី​ខឿនវប្បធម៌​មន​ខ្មែរ​ នា​សម័យ​មុន​បុរេប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​ ដោយមាន​ភស្តុតាង​ជាច្រើន​បង្ហាញ​ពី​ឥទ្ធិពល​ និង​សារៈសំខាន់​ នៃ​វិស័យ​ដូរ្យតន្ត្រី​ក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ​នា​ជំនាន់​ដើម​ស្របតាម​ពិធី​ ប្រពៃណី​ផ្សេងៗ​ដែល​គេ​បាន​ប្រារព្ធ។ ឧបករណ៍​តន្ត្រី​ខ្មេរ​«​មិ​ម​»​នេះ ​ដែរ​ យើង​ឃើញ​មាន​ឆ្លាក់​នៅ​លើ​ប្រាសាទ​បាយ័ន​ នៃ​ថែវ ​ផ្នែក​ខាងកើត​ ឆៀង​ខាងត្បូង ​និង​បាន​ឃើញ​នាង​ទេពអប្សរ​ម្នាក់​អង្គុយ​កូត​ឧបករណ៍​តន្ត្រី​ម្យ៉ាង​ ស្ថិត​ក្នុង​អំបូរ​ទ្រ តែ​យើង​នៅ​មាន​ចម្ងល់​ថា​ តើ​ការ​កូត​អាច​បន្លឺ​សូរ​ម៉េច​បាន​ បើ​ឥត​ប្រអប់​សូរ​ផង នេះ​ប្រហែលជា​សិល្បករ​ចម្លាក់​យើង​ជំនាន់​ដើម​ភ្លេច​ឆ្លាក់​ ឬ​មកពី​ពេល​វេលា​មិន​អនុគ្រោះ។
ផ្ទុយ​ស្រឡះ ​បន្ទាប់ពី​យើង​បាន​ដឹង​ និង​ស្គាល់​ច្បាស់​ពី​ឧបករណ៍​តន្ត្រី​ខ្មែរ​ឈ្មោះថា​«​មិ​ម​»​នេះ ​យើង​មានការ​កោតសរសើរ​ និង​វាយតម្លៃ​ចំពោះ​បុព្វបុរស​ខ្មែរ​យើង​ថា​ រាល់​រូបភាព​ដែល​លោក​បាន​ឆ្លាក់​នៅ​លើ​ប្រាសាទ​បុរាណ​នោះ​ មិនមែន​គ្មាន​ការពិត​នោះ​ទេ ពោល​គឺ​សុទ្ធតែ​បាន​ដកស្រង់​ពី​ភាព​ពិត​ មក​គូរ​ដាប់​ឆ្លាក់​ទាំងអស់។ ហើយ​យោង​តាម​ការ​ស្រាវជ្រាវ​របស់​អ្នកស្រី ​កែវ ណា​រុំ បាន​សរសេរ​ចងក្រង​ទុក​ថា យើង​ឃើញ​នៅ​មាន​សល់​នូវ​ឧបករណ៍​តន្ត្រី​ប្រភេទ​នេះ​នៅ​ខេត្ត​រតនគិរី​ ក្នុងស្រុក​អូរ​ជុំ​ស្ថិត​ក្នុង​ដៃ​បងប្អូន​ខ្មែរលើ​(​គ្រឹ​ង​ និង​ទំ​ពូន​)​ ដែល​ជា​ឧបករណ៍​តន្ត្រី​ដ៏​កម្រ​ និង​រក​កល​ជិត​ផុត​រលត់​ទៅ​ហើយ​ដែរ​ ដែល​ពួកគេ​ហៅថា​«​មិ​ម​» ចំពោះ​ខ្មែរ​កណ្ដាល ​ក្នុង​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ មិន​ស្គាល់​ ហើយ​ថែម​ទាំង​មិន​ដឹង​ថា​មាន​ឧបករណ៍​តន្ត្រី​ប្រភេទ​នេះ​ផង។
តើ​នៅ​សម័យ​អង្គរ​ខ្មែរ​កណ្ដាល​បាន​ដាក់​ឈ្មោះ​ហៅថា​អ្វី​ដែរ​?​ អាច​ទំនង​ហៅថា​មិ​ម​ ឬ​ម៉ឹម​ដែល​មាន​ខ្យល់​ និង​ន័យ​ប្រហាក់ប្រហែល​គ្នា​? ពីព្រោះ ​ការសំដែង​ឧបករណ៍​នេះ​ មាន​លក្ខណៈ​កូត​ដូច​ទ្រ ឯ​ការដែល​គ្មាន​ប្រអប់​សូរ​នោះ​ គឺ​លោក​ជំនួស​ដោយ​ប្រើ​ក្រអូមមាត់​ដែល​មាន​លទ្ធភាព​អាច​ជួយ​បន្លឺ​សូរ​តាម​ បំណង​នៃ​អ្នក​កូត បាន​សេចក្ដី​ថា តន្ត្រីករ​លេង​ឧបករណ៍​មិ​ម​បាន​យក​ខ្សែ​អំបោះ​ចង​នៅ​ចុង​ខាងក្រោម​ជិត​ កន្លែង​កូត ​រួច​បន្លា​យមក​ដាក់​ក្នុង​មាត់។​
ការ​ស្ថិត​ក្នុង​មាត់​បាន ​គឺ​គេ​យក​ស្រកាពង្រូល​មួយ​មក​ចោះ​រន្ធ​ រួច​ស៊ក​ខ្សែ​អំបោះ​នោះ​ក្នុង​រន្ធ​ដោយ​បង្ខាំង​ និង​កន្លាស់​ឫស្សី​តូច​មួយ ហើយ​ដាក់​ចន្លោះ​ធ្មេញ​លើ​ក្រោម​ប្រៀប​ដូច​ជា​ទារក​ ឬ​កុមារ​តូចៗ​បៀម​បៅ​ដោះ​ម្ដាយ​។ ប៉ុន្តែ​ឆាក​សម្រាប់​កូត​របស់​មិ​ម​មិន​មាន​លក្ខណៈ​ដូច​ទ្រ​ដែល​យើង​បាន​ ផលិត​ក្នុង​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ទេ ឆ្លងតាម​ការពិនិត្យ​ឃើញ​ឆ្លាក់​លើ​សិលា ​ក៏​អាច​បញ្ជាក់​ឲ្យ​យើង​បាន​ឃើញ​ច្បាស់​ដែរ។
ឆាក​មិ​ម​​ ធ្វើ​ពី​ឫស្សី​ ដែល​ត្រូវ​បិត​ឲ្យ​ស្ដើង ​មាន​ប្រវែង​ប្រហែល​ឆាក​ទ្រ​ដែរ តែ​ទំហំ​ឆ្មារ​ជាង​ ​និង​គ្មាន​ប្រើ​សរសៃសក់​ទេ គេ​យក​ឆាក​ឫស្សី​នោះ​កូត​ផ្នែក​ខាង​ខ្នង​នៃ​ឫស្សី​ គឺ​ផ្នែក​ខាងក្រៅ​ ដែល​មាន​សាច់​រលោង​រលីង ហើយ​ដុស​រូត​នឹង​ជ័រ​ដូច​ឆាក​ទ្រ​យើង​ដែរ។
ឯកសារ​ដដែល​បញ្ជាក់​ថា ជ័រ​ដែល​គេ​និយម​ដុស​បាន​ស្អិត​ចាប់​ល្អ​ជាងគេ​ គឺ​ជ័រ​ស្អុង មិ​ម​ មាន​ខ្សែ​តែមួយ​ ចងភ្ជាប់​ពី​ចុង​ខាងក្រោម​នៃ​តួ​បង្ហូត​ទៅលើ​ភ្ជាប់​នឹង​ព្រលូត ​ធ្វើ​ពី​ឫស្សី​ដែល​គេ​បិត​ឲ្យ​ចេញ​ជា​រូបរាង​ ដោយ​ប្រើ​កាំបិត រីឯ​តួ​ដង​ផ្នែក​ខាងលើ​ធ្វើ​អំពី​ឫស្សី​ពីងពង់​មួយ​ដើម​ មាន​ទំហំ​ធំ​ជាង​ខ្លុយ​ខ្មែរ​កណ្ដាល​បន្តិច ​គ្រាន់​តែ​មាន​បណ្ដោយ​វែង​ជាង​គឺ​៦០​សង់ទីម៉ែត្រ។ ផ្នែក​ខាងលើ​នៃ​តួ​ដង​មិ​ម​នេះ​ចុះ​មក​១៨​សង់ទីម៉ែត្រ ​គេ​ចោះ​រន្ធ​ឲ្យ​ឆ្ងាយ​ពី​ម្ខាង​ទៅ​ម្ខាង​ទៀត​ សម្រាប់​ស៊ក​ព្រ​លូត ចំពោះ​តួ​ដង​ផ្នែក​ខាងក្រោម ​គេ​ចាំង​ចិត​ឈើ​ឲ្យ​មាន​ទំហំ​តូច​ ហើយ​មូល​អាច​ស៊ក​ចូល​បំពង់​ឫស្សី​បាន​ដោយ​លក្ខណៈ​ជាប់​តឹង​ណែន ហើយ​ផ្នែក​ខាងចុង​នៃ​ឈើ​នេះ​ គេ​អាច​ចាំង​ចិត​ឲ្យ​មាន​រាង​អែន​បន្តិច​ និង​ខាងចុង​ផុត​មាន​រាង​មូល​សំប៉ែត​ដូច​ប្រាក់​កាក់ តែ​គេ​ក៏​ត្រូវ​ចិត​ឈើ​នោះ​ឲ្យ​មាន​ដុំ​តូចៗ​ទៀត​លើ​ឈើ​មូល​សំប៉ែត​ដោយ​ចោះ​ រន្ធ​តូចៗ​សម្រាប់​ស៊ក​ខ្សែ គេ​ស៊ក​ខ្សែ​ជាប់​បាន​ដោយសារ​ការ​ចង​ភ្ជាប់​នឹង​កន្លាស់​ឫស្សី​តូច​មួយ​ដែរ​ គឺ​ទីនោះ​ហើយ​ដែរ​ ដែល​គេ​ត្រូវ​ចងខ្សែ​អំបោះ​បន្លា​យមក​ភ្ជាប់​នឹង​ស្រ​កា​ពង្រូល ​រួច​ដាក់​បៀម​ក្នុង​មាត់។
ដោយ​ការ​បៀម​ដាក់​ក្នុង​មាត់​មាន​ភាព ​ពិបាក​សម្រាប់​មនុស្ស​ចាស់​ បច្ចុប្បន្ន​នេះ​គេ​បាន​យក​ខ្សែ​អំបោះ​មក​ភ្ជាប់​នឹង​បំពង់​ឫស្សី ​ឬ​កំប៉ុង​វិញ ប៉ុន្តែ​គេ​ត្រូវ​ប្រើ​មនុស្សម្នា​ទៀត​សម្រាប់​ជួយ​ទាញ​បំពង់​សូរ​នៅ​ពេល​គេ ​កូត​មិ​ម​ ដែល​លើ​តួ​ផ្នែក​បំពង់​ឫស្សី​គេ​មាន​បិត​ខ្ទង់​ដោយ​ក្រមួន​ទម្រោម​ដែល​ខ្ទង់ ​នោះ​មាន​ចំនួន​៤​ធ្វើ​អំពី​ឈើ​៕​
ប្រភព ៖ កម្ពុជាថ្មី

No comments:

Post a Comment