បទពាក្យ៨
១.អនិច្ចាតោថ្មលោកកសាង
មើលថាថាង[1] យ៉ាងរស់ស្ទុះប្រែប្រាយ
ឥឡូវមកធ្លាយធ្លាក់បាក់ខ្ចាត់ខ្ចាយ
ស្តាយអើយស្ដាយមិនគួរមកពិការ។
២.មានអ្នកព្រៃចង្រៃឥតគំនិត
ទៅសំលៀងកាំបិតគ្រឿងប្រហារ
ឱ្យខូងខូចខាតសាច់បង់អាសារ
មិនស្ដាយការស្នាដៃបុរាណសោះ។
៣.ឱ! តោអើយតោឈរមិនមើលមៀង
មកឱ្យគេសំលៀងខ្នងតោចុះ
ម្ដេចមិនខឹងខាំវាសំលៀងនោះ
ឱ្យវាលុះក្ដីមរណ៍យក៍វាទៅ។
៤.អាណាអើយបំផ្លាញរូបតោលោក
គ្មានប្រយោគឱ្យយល់ការរាក់ជ្រៅ
គួរឬលោកខំសាងតាំងទុកនៅ
មកសត្រូវបំផ្លាញរបស់លោក[2]។
៥.គន់ៗស្ថានស្ពានថ្មតប្រជិត
ជាក្តារថ្មដាសដិតប្រកិតគោក
ទោះដំរីថ្មបរជាន់ក៏គ្មានយោក
ឥឡូវជ្រោកស្រុតខ្លះតែដើរបាន។
៦.បង្កាន់ដៃច្នៃរូបវាសុក្រី[3]
ដប់សិរសីដូចស្និតជិតជុំប្រាណ
លើកពពារឡើងពភ្លាក់ហាក់ហៅហាន
សម្តែងប្រាណប្រូញរូបជាមួយគ្នា។
៧.មើលនាគរាជអង់អាចអំណាចស្ញែង
ខ្លួនក៏វែងក្បាលក៏វក់តាមទ្វារា
លូនលើកស្ពានមានជើងកល់គង្គា
កន្ទុយបែកញែកគ្នាតាមធ្លាផ្លូវ[4]។
៨.ឱ! រូបវាសុក្រីឥតក្រែងគ្រុឌ
តាំងសម្តែងឬទ្ធិរុទ្ធតសត្រូវ
ប្រសិនគ្រុឌមកយល់យ៉ាងពុំនៅ
គង់ស្ទុះទៅជ្រកក្នុងកសិណនេះ។
៩.នាគអើយនាគបាសាណបូរាណសាង
ពីដើមយ៉ាងល្អឯងម្តេចអេះ
ឥឡូវនាគងាកធ្លាក់របេះ
ឃើញតែរាងយ៉ាងនេះអស់លម្អ។
១០.ខ្លួនក៏ឃ្លាតក្បាលក៏ឃ្លៀងទៅដោយខ្លួន
ឃើញតែក្បួនជើងទៀនប្រចាំទ្រ
ស្តាយអើយស្តាយស្នាដៃលោកតែងមក៍
មិនតាំងថាវរៈ[5] ឱ្យវែងទៅ។
១១.ឱ! អនិច្ចាសង្ខារនាគថ្ម
ហ្មាយ[6] តស្ថិតស្ថេរចីរកាលនៅ
នេះពុំទាន់ប៉ុន្មានមកម៉ងសៅ ម
ករុះរាយធ្លាយទៅទីទៃផ្តាស។
សម្រង់ចាកនិរាសនគរវត្ត របស់ ឧកញ្ញ៉ាសុត្តន្តប្រីយជាឥន្ទ
ឯកសារយោង៖
- សៀវភៅក្រសួងអប់រំ យុវជន និង កីឡា ថ្នាក់ទី៨ បោះពុម្ភឆ្នាំ២០០៦។
- កម្រងអត្ថបទអក្សរសិល្ប៍ថ្នាក់ទី៦ សៀវភៅក្រសួងអប់រំឆ្នាំ១៩៩៤-៩៥។
- សំនៀងស្មូត្ររបស់លោកសាស្រ្តាចារ្យ យ៉ាន-បូរិន ក្នុងកម្រងបទស្មូតកំណាព្យ ក្រោមចំណងជើងថា អនិច្ចាតោថ្ម។
[1] ថាថាង កាយវិការ ឬ ឫកពា។
[2] ចប់សំនៀងស្មូត្ររបស់លោកសាស្រ្តាចារ្យ យ៉ាន-បូរិន ក្នុងឌីស កម្រងបទស្មូតកំណាព្យ ក្រោមចំណងជើងថា អនិច្ចាតោថ្ម ។
[3] ស្តេចនាគ ។
[4] សៀវភៅក្រសួងអប់រំ យុវជន និង កីឡា ថ្នាក់ទី៨ បោះពុម្ភឆ្នាំ២០០៦ ដាក់ថា ទ្វារផ្លូវ ។
[5] មាំមួន មាំទាំ ស្ថិតស្ថេរ ។
[6] សម្គាល់ ចំណាំ កំណត់ជឹង ប៉ង។
១. អនិច្ចាតោថ្មលោកកសាង មើលថាថាង(១) យ៉ាងរស់ស្ទុះប្រែប្រាយ
ឥឡូវមកធ្លាយធ្លាក់បាក់ខ្ចាត់ខ្ចាយ ស្ដាយអើយស្ដាយមិនគួរមកពិការ។
២. មានអ្នកព្រៃចង្រៃឥតគំនិត ទៅសំលៀងកាំបិតគ្រឿងប្រហារ
ឱ្យខូងខូចខាតសាច់បង់អសារ មិនស្ដាយការស្នាដៃបុរាណសោះ។
៣. ឱ! តោអើយតោឈរមិនមើលមៀង មកឱ្យគេសំលៀងខ្នងតោចុះ
ម្ដេចមិនខឹងខាំវាសំលៀងនោះ ឱ្យវាលុះក្ដីមរណ៍យក៍វាទៅ។
៤. អាណាអើយបំផ្លាញរូបតោលោក គ្មានប្រយោគឱ្យយល់ការរាក់ជ្រៅ
គួរឬលោកខំសាងតាំងទុកនៅ មកសត្រូវបំផ្លាញរបស់លោក(២)។
៥. គន់ៗស្ថានស្ពានថ្មតប្រជិត ជាក្ដារថ្មដាសដិតប្រកិតគោក
ទោះដំរីថ្មបរជាន់ក៏គ្មានយោក ឥឡូវជ្រោកស្រុតខ្លះតែដើរបាន។
៦. បង្កាន់ដៃច្នៃរូបវាសុក្រី(៣) ដប់សិរសីដូចស្និតជិតជុំប្រាណ
លើកពពារឡើងពភ្លាក់ហាក់ហៅហាន សម្ដែងប្រាណប្រូញរូបជាមួយគ្នា។
៧. មើលនាគរាជអង់អាចអំណាចស្ញែង ខ្លួនក៏វែងក្បាលក៏វក់តាមទ្វារា
លូនលើកស្ពានមានជើងកល់គង្គា កន្ទុយបែកញែកគ្នាតាមធ្លាផ្លូវ(៤)។
៨. ឱ! រូបវាសុក្រីឥតក្រែងគ្រុឌ តាំងសម្ដែងឬទ្ធិរុទ្ធតសត្រូវ
ប្រសិនគ្រុឌមកយល់យ៉ាងពុំនៅ គង់ស្ទុះទៅជ្រកក្នុងកសិណនេះ។
៩. នាគអើយនាគបាសាណបូរាណសាង ពីដើមយ៉ាងល្អឯងម្ដ៉េចអេះ
ឥឡូវនាគងាកធ្លាក់របេះ ឃើញតែរាងយ៉ាងនេះអស់លម្អ។
១០.ខ្លួនក៏ឃ្លាតក្បាលក៏ឃ្លៀងទៅដោយខ្លួន ឃើញតែក្បួនជើងទៀនប្រចាំទ្រ
ស្ដាយអើយស្ដាយស្នាដៃលោកតែងមក៍ មិនតាំងថាវរៈ(៥) ឱ្យវែងទៅ។
១១.ឱ! អនិច្ចាសង្ខារនាគថ្ម ហ្មាយ(៦) តស្ថិតស្ថេរចីរកាលនៅ
នេះពុំទាន់ប៉ុន្មានមកម៉ងសៅ ករុះរាយធ្លាយទៅទីទៃផ្ដាស។
សម្រង់ចាកនិរាសនគរវត្ដរបស់ ឧកញ្ញ៉ាសុត្ដន្ដប្រីយជាឥន្ទ
(១) ថាថាង កាយវិការ ឬ ឫកពា។
(២) ចប់សំនៀងស្មូត្ររបស់លោកសាស្ដ្រចារ្យ យ៉ាន បូរិន ក្នុងឌីស កម្រងបទស្មូត្រកំណាព្យ ក្រោមចំណងជើងថា អនិច្ចាតោថ្ម។
(៣) ស្ដេចនាគ ។
(៤) សៀវភៅក្រសួងអប់រំ យុវជន និង កីឡា ថ្នាក់ទី៨ បោះពុម្ភឆ្នាំ២០០៦ ដាក់ថា ទ្វារផ្លូវ ។
(៥) មាំមួន មាំទាំ ស្ថិតស្ថេរ ។
(៦) សម្គាល់ ចំណាំ កំណត់ជឹង ប៉ង។
- See more at: http://nokorwatnews.com/detailnews.php?newsid=15019&mnu=3#sthash.ojyJZWBn.dpuf(២) ចប់សំនៀងស្មូត្ររបស់លោកសាស្ដ្រចារ្យ យ៉ាន បូរិន ក្នុងឌីស កម្រងបទស្មូត្រកំណាព្យ ក្រោមចំណងជើងថា អនិច្ចាតោថ្ម។
(៣) ស្ដេចនាគ ។
(៤) សៀវភៅក្រសួងអប់រំ យុវជន និង កីឡា ថ្នាក់ទី៨ បោះពុម្ភឆ្នាំ២០០៦ ដាក់ថា ទ្វារផ្លូវ ។
(៥) មាំមួន មាំទាំ ស្ថិតស្ថេរ ។
(៦) សម្គាល់ ចំណាំ កំណត់ជឹង ប៉ង។
១. អនិច្ចាតោថ្មលោកកសាង មើលថាថាង(១) យ៉ាងរស់ស្ទុះប្រែប្រាយ
ឥឡូវមកធ្លាយធ្លាក់បាក់ខ្ចាត់ខ្ចាយ ស្ដាយអើយស្ដាយមិនគួរមកពិការ។
២. មានអ្នកព្រៃចង្រៃឥតគំនិត ទៅសំលៀងកាំបិតគ្រឿងប្រហារ
ឱ្យខូងខូចខាតសាច់បង់អសារ មិនស្ដាយការស្នាដៃបុរាណសោះ។
៣. ឱ! តោអើយតោឈរមិនមើលមៀង មកឱ្យគេសំលៀងខ្នងតោចុះ
ម្ដេចមិនខឹងខាំវាសំលៀងនោះ ឱ្យវាលុះក្ដីមរណ៍យក៍វាទៅ។
៤. អាណាអើយបំផ្លាញរូបតោលោក គ្មានប្រយោគឱ្យយល់ការរាក់ជ្រៅ
គួរឬលោកខំសាងតាំងទុកនៅ មកសត្រូវបំផ្លាញរបស់លោក(២)។
៥. គន់ៗស្ថានស្ពានថ្មតប្រជិត ជាក្ដារថ្មដាសដិតប្រកិតគោក
ទោះដំរីថ្មបរជាន់ក៏គ្មានយោក ឥឡូវជ្រោកស្រុតខ្លះតែដើរបាន។
៦. បង្កាន់ដៃច្នៃរូបវាសុក្រី(៣) ដប់សិរសីដូចស្និតជិតជុំប្រាណ
លើកពពារឡើងពភ្លាក់ហាក់ហៅហាន សម្ដែងប្រាណប្រូញរូបជាមួយគ្នា។
៧. មើលនាគរាជអង់អាចអំណាចស្ញែង ខ្លួនក៏វែងក្បាលក៏វក់តាមទ្វារា
លូនលើកស្ពានមានជើងកល់គង្គា កន្ទុយបែកញែកគ្នាតាមធ្លាផ្លូវ(៤)។
៨. ឱ! រូបវាសុក្រីឥតក្រែងគ្រុឌ តាំងសម្ដែងឬទ្ធិរុទ្ធតសត្រូវ
ប្រសិនគ្រុឌមកយល់យ៉ាងពុំនៅ គង់ស្ទុះទៅជ្រកក្នុងកសិណនេះ។
៩. នាគអើយនាគបាសាណបូរាណសាង ពីដើមយ៉ាងល្អឯងម្ដ៉េចអេះ
ឥឡូវនាគងាកធ្លាក់របេះ ឃើញតែរាងយ៉ាងនេះអស់លម្អ។
១០.ខ្លួនក៏ឃ្លាតក្បាលក៏ឃ្លៀងទៅដោយខ្លួន ឃើញតែក្បួនជើងទៀនប្រចាំទ្រ
ស្ដាយអើយស្ដាយស្នាដៃលោកតែងមក៍ មិនតាំងថាវរៈ(៥) ឱ្យវែងទៅ។
១១.ឱ! អនិច្ចាសង្ខារនាគថ្ម ហ្មាយ(៦) តស្ថិតស្ថេរចីរកាលនៅ
នេះពុំទាន់ប៉ុន្មានមកម៉ងសៅ ករុះរាយធ្លាយទៅទីទៃផ្ដាស។
សម្រង់ចាកនិរាសនគរវត្ដរបស់ ឧកញ្ញ៉ាសុត្ដន្ដប្រីយជាឥន្ទ
(១) ថាថាង កាយវិការ ឬ ឫកពា។
(២) ចប់សំនៀងស្មូត្ររបស់លោកសាស្ដ្រចារ្យ យ៉ាន បូរិន ក្នុងឌីស កម្រងបទស្មូត្រកំណាព្យ ក្រោមចំណងជើងថា អនិច្ចាតោថ្ម។
(៣) ស្ដេចនាគ ។
(៤) សៀវភៅក្រសួងអប់រំ យុវជន និង កីឡា ថ្នាក់ទី៨ បោះពុម្ភឆ្នាំ២០០៦ ដាក់ថា ទ្វារផ្លូវ ។
(៥) មាំមួន មាំទាំ ស្ថិតស្ថេរ ។
(៦) សម្គាល់ ចំណាំ កំណត់ជឹង ប៉ង។
- See more at: http://nokorwatnews.com/detailnews.php?newsid=15019&mnu=3#sthash.ojyJZWBn.dpuf(២) ចប់សំនៀងស្មូត្ររបស់លោកសាស្ដ្រចារ្យ យ៉ាន បូរិន ក្នុងឌីស កម្រងបទស្មូត្រកំណាព្យ ក្រោមចំណងជើងថា អនិច្ចាតោថ្ម។
(៣) ស្ដេចនាគ ។
(៤) សៀវភៅក្រសួងអប់រំ យុវជន និង កីឡា ថ្នាក់ទី៨ បោះពុម្ភឆ្នាំ២០០៦ ដាក់ថា ទ្វារផ្លូវ ។
(៥) មាំមួន មាំទាំ ស្ថិតស្ថេរ ។
(៦) សម្គាល់ ចំណាំ កំណត់ជឹង ប៉ង។
១. អនិច្ចាតោថ្មលោកកសាង មើលថាថាង(១) យ៉ាងរស់ស្ទុះប្រែប្រាយ
ឥឡូវមកធ្លាយធ្លាក់បាក់ខ្ចាត់ខ្ចាយ ស្ដាយអើយស្ដាយមិនគួរមកពិការ។
២. មានអ្នកព្រៃចង្រៃឥតគំនិត ទៅសំលៀងកាំបិតគ្រឿងប្រហារ
ឱ្យខូងខូចខាតសាច់បង់អសារ មិនស្ដាយការស្នាដៃបុរាណសោះ។
៣. ឱ! តោអើយតោឈរមិនមើលមៀង មកឱ្យគេសំលៀងខ្នងតោចុះ
ម្ដេចមិនខឹងខាំវាសំលៀងនោះ ឱ្យវាលុះក្ដីមរណ៍យក៍វាទៅ។
៤. អាណាអើយបំផ្លាញរូបតោលោក គ្មានប្រយោគឱ្យយល់ការរាក់ជ្រៅ
គួរឬលោកខំសាងតាំងទុកនៅ មកសត្រូវបំផ្លាញរបស់លោក(២)។
៥. គន់ៗស្ថានស្ពានថ្មតប្រជិត ជាក្ដារថ្មដាសដិតប្រកិតគោក
ទោះដំរីថ្មបរជាន់ក៏គ្មានយោក ឥឡូវជ្រោកស្រុតខ្លះតែដើរបាន។
៦. បង្កាន់ដៃច្នៃរូបវាសុក្រី(៣) ដប់សិរសីដូចស្និតជិតជុំប្រាណ
លើកពពារឡើងពភ្លាក់ហាក់ហៅហាន សម្ដែងប្រាណប្រូញរូបជាមួយគ្នា។
៧. មើលនាគរាជអង់អាចអំណាចស្ញែង ខ្លួនក៏វែងក្បាលក៏វក់តាមទ្វារា
លូនលើកស្ពានមានជើងកល់គង្គា កន្ទុយបែកញែកគ្នាតាមធ្លាផ្លូវ(៤)។
៨. ឱ! រូបវាសុក្រីឥតក្រែងគ្រុឌ តាំងសម្ដែងឬទ្ធិរុទ្ធតសត្រូវ
ប្រសិនគ្រុឌមកយល់យ៉ាងពុំនៅ គង់ស្ទុះទៅជ្រកក្នុងកសិណនេះ។
៩. នាគអើយនាគបាសាណបូរាណសាង ពីដើមយ៉ាងល្អឯងម្ដ៉េចអេះ
ឥឡូវនាគងាកធ្លាក់របេះ ឃើញតែរាងយ៉ាងនេះអស់លម្អ។
១០.ខ្លួនក៏ឃ្លាតក្បាលក៏ឃ្លៀងទៅដោយខ្លួន ឃើញតែក្បួនជើងទៀនប្រចាំទ្រ
ស្ដាយអើយស្ដាយស្នាដៃលោកតែងមក៍ មិនតាំងថាវរៈ(៥) ឱ្យវែងទៅ។
១១.ឱ! អនិច្ចាសង្ខារនាគថ្ម ហ្មាយ(៦) តស្ថិតស្ថេរចីរកាលនៅ
នេះពុំទាន់ប៉ុន្មានមកម៉ងសៅ ករុះរាយធ្លាយទៅទីទៃផ្ដាស។
សម្រង់ចាកនិរាសនគរវត្ដរបស់ ឧកញ្ញ៉ាសុត្ដន្ដប្រីយជាឥន្ទ
(១) ថាថាង កាយវិការ ឬ ឫកពា។
(២) ចប់សំនៀងស្មូត្ររបស់លោកសាស្ដ្រចារ្យ យ៉ាន បូរិន ក្នុងឌីស កម្រងបទស្មូត្រកំណាព្យ ក្រោមចំណងជើងថា អនិច្ចាតោថ្ម។
(៣) ស្ដេចនាគ ។
(៤) សៀវភៅក្រសួងអប់រំ យុវជន និង កីឡា ថ្នាក់ទី៨ បោះពុម្ភឆ្នាំ២០០៦ ដាក់ថា ទ្វារផ្លូវ ។
(៥) មាំមួន មាំទាំ ស្ថិតស្ថេរ ។
(៦) សម្គាល់ ចំណាំ កំណត់ជឹង ប៉ង។
- See more at: http://nokorwatnews.com/detailnews.php?newsid=15019&mnu=3#sthash.ojyJZWBn.dpuf(២) ចប់សំនៀងស្មូត្ររបស់លោកសាស្ដ្រចារ្យ យ៉ាន បូរិន ក្នុងឌីស កម្រងបទស្មូត្រកំណាព្យ ក្រោមចំណងជើងថា អនិច្ចាតោថ្ម។
(៣) ស្ដេចនាគ ។
(៤) សៀវភៅក្រសួងអប់រំ យុវជន និង កីឡា ថ្នាក់ទី៨ បោះពុម្ភឆ្នាំ២០០៦ ដាក់ថា ទ្វារផ្លូវ ។
(៥) មាំមួន មាំទាំ ស្ថិតស្ថេរ ។
(៦) សម្គាល់ ចំណាំ កំណត់ជឹង ប៉ង។
No comments:
Post a Comment